Lydnadsträning

Idag blev det lydnadsträning igen. 
Först körde både jag och Jennifer igenom LK1 med kommendering, sedan blev det lite hopp med återhopp oxh slutligen blev det framförgående. Ett himla tjatigt moment! "Fööööre", "stanna", "föööre".
 
Sen hade vi lite tid kvar så då körde vi lite agility med LooAnnas hundar medan Viper och Enzo fick vila i bilarna.
Jennifer ställde upp en kort hopp-bana, och körde ena hunden själv. Den andra skulle jag få prova köra med han är lättare att köra med. Det var kul att köra agility igen faktiskt! Det är mycket att tänka på och hålla koll på, sa till Jennifer att det är en hel vetenskap att köra agility. Så nu längtar jag till när kursen börjar!!
Sara
2015-12-29 @ 14:38:19

Ska du gå agilitykurs?

Sara
2015-12-29 @ 14:38:21

Ska du gå agilitykurs?

Svar: Har anmält intresse iallafall. Men det verkar som att vi fått plats på kursen =) Är tänkt som att det bara ska vara en kul grej som man kan göra ibland, inga tankar på att tävla än =P
Linda

Anonym
2016-01-04 @ 18:34:23

Ok! Kul! :-) Så Enzo tycker att det är roligare nu? :-)

Svar: Ja nu älskar han det! Han tycker att det är jättekul att se andra hundar köra och vill springa ut själv :P
Linda




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

dreamfairysenzo.blogg.se

En blogg om min Schäfer Enzo

RSS 2.0