Träning, träning och åter träning

Det börjar närma sig GU-F nu! Rycker in den 2/4 och rycker ut den 15/4. Under kursen kommer ett test att göras, springa 2 km på tid (den officiella kravtiden är 11 min och 35 s). Och jag gillar inte att springa själv, för jag tycker att det är tråkigt då, så jag tar alltid Enzo med mig. Vi börjar med en kort promenad då han får tillfälle att kissa och bajsa innan löpningen. Sen kör vi igång! Han har då sitt aktivitetssele (som jag vill kalla det), ett sele som vi har till löpning, cykling eller annan aktivitet som inte är spår eller annan typ av uppgift. Sen fäster jag hans koppel i mitt hundförarbälte och så springer vi. Han drar mig inte alls så mycket som man kan tro, utan han springer lätt framför mig.
Vi har begett oss ut varannan dag nu denna vecka, och jag använder mig utav Runkeeper för att få en översikt av både sträcka, tid och hastighet. För att göra löpningen roligare så använder jag mig utav fartlek. Jag använde mig av vägstolpar idag tex. Sprang förbi 6 stycken, gick/joggade lugnt förbi 3 stolpar och så pågick hela sträckan. Tyvärr fick vi stanna en liten stund då Enzo bajsade. Men det börjar redan bli bättre resultat, jag blir snabbare och mer uthållig!
 
En träning som vi gjorde tidigare registrerade inte Runkeeper. Då krånglade appen så den hade bara registrerat att jag sprungit 430 meter(!), men jag vet att det var klart mer än så. Som min syster sa "du har ju ändå tränat, det är ju det viktiga". Och det har hon ju rätt i, men jag vill ju veta hur det går och hur jag ligger till.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

dreamfairysenzo.blogg.se

En blogg om min Schäfer Enzo

RSS 2.0